Dark'n Stars
10.SINIF DİL ANLATIM SORU VE CEVAPLARI(32-44) Yasak
Dark'n Stars
10.SINIF DİL ANLATIM SORU VE CEVAPLARI(32-44) Yasak
Dark'n Stars
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Dark'n Stars


 
AnasayfaAnasayfa  Latest imagesLatest images  AramaArama  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 10.SINIF DİL ANLATIM SORU VE CEVAPLARI(32-44)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
a-sosyal
..::υzмαη üує::..
..::υzмαη üує::..
a-sosyal


Mesaj Sayısı : 454
Rep Gücü : 870
Doğum tarihi : 08/04/93
Yaş : 30
Lakap : _BY_ACABA_

10.SINIF DİL ANLATIM SORU VE CEVAPLARI(32-44) Empty
MesajKonu: 10.SINIF DİL ANLATIM SORU VE CEVAPLARI(32-44)   10.SINIF DİL ANLATIM SORU VE CEVAPLARI(32-44) I_icon_minitimeSalı Nis. 14, 2009 9:24 am

32. sayfadaki metinler

SONSUZLUK BU MU?
Sokaktayım,kalabalık bir sokak arasında
Koşuyorum,etrafıma bakmadan koşuyorum
Yolumun ufukla kesişen noktasında
Sanki beni çağıran bir uçurum görüyorum
33. Sayfa 12.Etkinlik ödevi
Bu metinelrde bireysel zevk ve anlayışın etkisi büyüktür..yani bireysel zevk ve
anlayış yazarın eserine yansır..Çünkü Beş şehir ve Gece metinlerinde İstanbul
anlatılıyor..Fakat ikiside aynı değildir..Biiri tarihi olarak bakıyor biri
akşamki güzelliğini eserinde yansıtıyor...Sonuç olarak:zevkler farklı olduğundan
aynı konu hakkındaki eserlerde farklı olur..

S.34 hazırlık soruları

1.Sevgi,aşk,özlem ,kıskançlık vb.
3.Sana kalmış.
4.Vatan millet aşkıyla yazılmış.Ayrıca şehitlere duyulan saygıve sevgi
duygularıylada yazılmıştır.
5.İnsanların mutluluğa ihtiyaç duyduğu,özgür olmadan mutlu olunmayacağını ve
mutluluğu paylaşmak deyimine deyinmiştir.
2. Çalışkanlık ve özgüven
Bütün insanlar yaşamlarını kontrol altında tutabilmek isteğindedirler. Herkes
daha başarılı olabileceği bir noktaya giden yolda bir yol haritasına gereksinim
duyar. Yani plan ve programa. İşte bu noktada karşımıza iki önemli yapısal
özellik çıkar; Özgüven ve bir işi başarma azmi yani çalışkanlık. Gelgelim,
hepimiz bizi şekillendiren alışkanlıkların ve değerlerin ürünleriyiz. Biz ne
denli başarma azmi ve özgüvenle donatılmış olsak da çocukluktan başlayagelen
alışkanlıklarımız, çevrenin, ailenin, kültürel yapının etkileme gücü ile bizde
varolanı törpüleyip bilinci değil de bilinçaltını güçlendirebiliyor.
Adam çalışkan, çalışkanlığı ile de bugün Türkiye'de futbol gündeminin bir
numaralı çalıştırıcısı. Bilerek veya bilmeyerek, bir insan için çalışkanlığın en
büyük değerlerden biri olduğunun ayırdında. Ayrıca insanlık tarihine baktığımız
zaman bütün büyük işleri çok çalışkan ve azimli insanların başardığı da ortada.
İster büyük kuruluşlara, bütün büyük takımlara, büyük insanlara yakından bakın,
onların ortak özelliğinin azim ve iş disiplini olduğunu görürsünüz. Kıtaları
birleştiren köprülerden tutun da, insanın evreni keşfetmek için yaptığı uzay
yolculuklarına kadar bütün insan eylemlerinin esrarlı bir yanı yoktur. Bunların
hepsi, uzun süre planlı, programlı ve iş ahlakına dayalı çalışmaların eseridir.
Söz konusu iş ahlakı olduğunda bir teknik direktör için taviz asla yoktur. Belki
başarı için başka alternatifler de vardır ama bunların hiçbiri çalışkanlık kadar
değerli ve sonuç alıcı değildir. Diğer yolları seçmek, kolay yoldan başarı elde
etmek, kestirmeden zengin oluvermek anlamına gelir ki bu tür kazanımlar asla
kalıcı ve uzun ömürlü olamaz.
İmparatorumuz çalışkanlık gibi başarının en önemli unsuruna sahip olduğu halde
bazen yaşama doğru yerden başlamamanın sıkıntısını yaşıyor. Bu durumu yerel
maçlarda fazla sıkıntı yaratmıyor çünkü takımı ile diğerleri arasında büyük
farklar var. Ancak uluslararası maçlarda bilinçaltı devreye girerek belki de
istemediği halde birtakım mazeretlerden medet umar duruma geliyor. Kazandığı
prestijin yara almaması için bir anda "Onların 18 yabancısı var benim ise
kaybedecek birşeyim yok" deyiveriyor. Bu belki de bir dil sürçmesi ama biz dil
sürçmelerinin biliçaltındaki gerçekleri dışa vurma yöntemi olduğunu biliyoruz.
Koşullar ne olursa olsun bir teknik direktör insanı yetkinleştirenin iş yani
emek olduğu gerçeğini hiçbir zaman elden bırakmamalı. Ancak çalışma ile elde
edilen kazanımları üst düzeyde üretime dönüştürmenin bir yolu da motivasyondur.
Bir ekip birtakım mazeretlere sığınılarak motive edilemez. Böyle anlarda teknik
direktörün görevi oyuncularının kapasitelerini sınırlamak değil onların içindeki
potansiyeli açığa çıkarmaktır. Yani insanlara yapabileceklerini düşünmedikleri
şeyleri yaptırabilmek. Bunun için de bugüne kadar elde edilen kazanımlarla
yetinmeden yaşamda olumlu değişikliklerle birlikte yeni ufuklara yönelmek
gerekiyor. Olumlu insan yeni hedeflere ve değişime bir fırsat olarak bakar. İyi
bir hoca zamanın çoğunu eylemle, azını ise şikayetle geçirir. Şikayet edilen
zaman ise, başka bir şey için kullanılabilecek enerjinin ziyan edilmesidir.
Sayfa 35
Sorular
1.hikayenin konusu nedir?
Cevap:hayattan bezmiş bir postacının işini yapmasıdır.
2.”Ömer-i tehi” hikayesinde hakim olan duygu nedir?
Cevap:yalnızlık
3. ”Ömer-i tehi” hikayesinde verilmek istenen duygu ve düşünceler hangi
kişi,yer,zaman ve bağlamla sınırlandırılıp somutlaştırılmıştır?
Cevap:yer=sokaktır.zaman=sabah vakitleridir.kişi=ömerdir.bağlam=ömerin isyanı

Sayfa36
1.etkinlik
1.şiirlerin temasını bulunuz.
Cevap:yalnızlık
2. ”Ömer-i tehi” hikayesi ile bu şiirleri tema bakımından karşılaştırınız
cevap: . ”Ömer-i tehi” hikayesinde de yalnızlıktan söz ediliyor fakat o düz yazı
şeklinde yazılmıştır.
3.özgürlük,yaşama sevinci,ölüm,hoşgörü vb duygular tüm insanlarda ortak olmasına
rağmen bunların ifade ediliş biçimleri farklıdır.buna göre metinlerdeki
duyguların dile getiriliş yönünden karşılaştırınız.
Cevap:herkezin düşünceleri farklıdır. Her birinin yaşadıkları dönem farklıdır.
5.şiirde hangi duyulardan yararlanılmıştır.
Cevap:dokunma,işitme görme gibi duyulardan yararlanmıştır.

Sayfa 37
4.etkinlik

BAKIŞLAR
Yine benden yüksek bir not almıştı sınavda.Ne kadar çalışırsam çalışıyım bir
türlü geçemiyordum onu.Artık bu durumdan iyice sıkılmaya başlamıştım.Ve bir
karar aldım diğer sınavda onu kesinlikle geçecektim.
Sınav oldukça zordu.Yaptığım cevapları toplasak beş puan etmezdi ama ben yine de
geçecektim onu.Sınav sonrası öğretmenle beraber öğretmenler odasına gittim.Biri
sorarsa niye geldiğimi tebeşir almaya geldim diyecektim.Ama hiçbir şey olmadı
sınav kağıtlarının nereye konulduğunu gördüm ve birkaç tebeşir alıp çıktım.Öğlen
öğretmenler odası boşalınca hemen içeri girdim ve sınav kağıtlarını çıkardım.Ve
planım isimlerimizi değiştirmekti... Öyle de yaptım ve çıktım odadan.Şimdi sıra
sınav sonuçları okunduğu gün onun suratını görmekti.
Ama öyle olmadı...O gün arka sıramı terk edip en öne oturdum öğretmenin
'aferin!' diyişini daha yakından duyabilmek için.Ve yazılılar okunuyordu.'ali
dört ! aferin!' , 'Aslı beş , aferin Aslı! '....' Ezgi sıfır ! umarım bir
dahakine çalışma sitilini değiştirirsin' . Dünya başıma yıkıldı öyle utandım ki
ama öğretmenin durumu anladığından değil bakışlarından utandım.Bir daha da
kıskanmadım kimseyi,ne zaman aklımdan öle bir şey geçse hemen öğretmenin
bakışları geldi gözümün önüne...

Anlatımda sınırlandırma
1.”sanat,psikolojik roman,eylül,edebiyat,roman”kavramlarını genelden özele doğru
sıralayınız.
Cevap:Eylül-psikolojik roman-roman-edebiyat-sanat
2.televizyonlarımıza ulaşan görüntülerin kalitesinde ileti,verici ve alıcının
özellikleri ne kadar önemlidir?
Cevap:anlamak ve anlatmakla biter her şey
3.konu ve tür serbest bırakıldığında öğrencilerin çoğunun yazı yazarken
zorlanmasının sebebi ne olabilir?
Cevap:öğrenciler zorlanır çünkü konu geneldir.örneğin sanat dense öğrenci sanatı
hangi konudan ele alsın mimari mi? Edebiyat mı? Müzik mi?
4.yazılara başlık konulmasının sebebi nedir?
Cevap: başlık yazının özetidir.
5.bir denizi bardağa döksen denizin alacağı yine bardak kadardır. Sözünden ne
anlıyorsunuz.
Cevap: kapasite ne ise odur.
6.futbol sahasında çizgiler olmasaydı ne olurdu?
Cevap:belli kurallar olmazdı.


sayfa 39'daki 2.metinin soruları
1. Soru: İyilik, uygun bir başlık olur.
2. Soru: İyilik teması başlık dışında yaşlı kadının genç doktoru misafir etmesi
ve trenden inecek yolcuları beklemesiyle somutlaştırılmıştır.
3. Soru: Soyut olan temayı olay, kişiler, zaman ve anlatılan konu ile
somutlaştırırız.


SAYFA 40 ÖLÇME DEĞERLENDİRME:

1).........davranışlar ve sözler.........
2)D-Y
3)E
SAYFA 41 Ölçme değerlendirme
1)etkili bir iletişim için dil gerekir.
2)en önemli öge dildir.cünkü dil olmassa ileişim sağlanmaz.

SAYFA 41

Hazırlık
1.etkili bir iletişimin gerçekleşmesi için neler gereklidir?
Cevap: dil,dilin doğru kullanılması
2.sizce iletişimde en önemli öğe hangisidir?
Cevap: en önemli öğe dildir.çünkü dil olmadan iletişim olmaz
3.anlatımda üslubunuzu amacınıza ve muhatabınıza göre değiştirir misiniz?
Cevap: Alıcının durumuna göre değiştirilir.Bunun nedeni ise anlatımı daha etkili
kılmak ve karsınızdakilerin sizi daha iyi anlamasıdır.
SAYFA 43 2.etkinlik

gönderici.....yazar....şair....yok
ileti......?...........her şey sennde gizli diyor.....ruh ve beden arasındaki
ilişki
kanal...yazı ile.....şair.....yazı
alıcı.....biz(okuyucular).....okuyucular....okuyuc ular
sayfa 43 ölçme değerlendirme
1)Gönderici,alıcı,kanal,ileti ve şifre gibi iletişim ögeleri rol ve işleve göre
şekillenir.
2)D--Y--Y
3)Doğrudan etkiler.Örn:bilgi vermek isteniyorsa önceden araştırma yapılır.Duygu
vermek istiyorsa şiir yazar.
SAYFA 47. 6.etkinlik

1.METİN(HİKAYE)......ÖZNEL...DOĞRUDAN...SOMUT
2.METİN(ŞİİR)..........NESNEL....DOĞRUDAN....SOMUT
3.METİN.............ÖZNEL.........DOLAYLI......... .SOMUT
4.METİN.........ÖZNEL......DOĞRUDAN............... SOMUT

41.sayfa hazırlık soruları

1.dil,dilin doğru kullanılması
2.en önemli öge dildir.çünkü dil olmadan iletişim olmaz
3.alıcının durumuna göre iletişim değiştirilebilir


Sayfa 44
Hazırlık
1. Dili geçmiş zaman eki:Eğer bir olay geçmişte yaşanmış ise ve bizde bu olayı
bizzat görmüşsek o olay anlatılırken hikaye geçmiş zamanı kullanırız.
-Miş li geçmiş zaman:Olay yine geçmişte yaşanmışsa ama biz bunu görmemiş
başkasından duymuşsak o zaman rivayet geçmiş zaman eki kullanılır.
2.-dönemin zihniyeti
-bireysel zevk ve anlayışlar
-dil ve uslup teknikleri
-anlatıcının bakış açısı
-anlatıcının tavrı
3.Trafikteki şöför için sıkıntı,sokak çocuğu için yalnızlık,çiftçi için
sevinç,şair için bir ilham kaynağıdır.
1.etkinlik
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://osmanlitarihi.yetkinforum.com
 
10.SINIF DİL ANLATIM SORU VE CEVAPLARI(32-44)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Dark'n Stars :: | Eğitim & Öğretim | :: | Edebiyat - Türkçe |-
Buraya geçin: